معاون مدیریت حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه یکی از عوامل مؤثر در افزلیش تولید گندم، مبارزه با آفت سن گندم است گفت:عملیات مبارزه با پوره سن گندم در سطح ۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

کشاورزان از فرصت‌های باقیمانده برای مبارزه  علیه پوره سن گندم استفاده کنند/ اجرای عملیات مبارزه با پوره سن گندم در ۷۵ هزار هکتار از مزارع استان زنجانمجید بلالی معاون مدیریت حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با اشاره به اینکه  یکی از عوامل مؤثر در تولید بالای گندم، مبارزه با آفت سن گندم است گفت: کشاورزان از فرصت‌های باقیمانده برای مبارزه  علیه پوره سن گندم استفاده کنند.

بلالی افزود: تا امروز عملیات مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۷ هزارو ۸۰۰ هکتار و همچنین مبارزه علیه پوره سن در ۷۵ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان اجرا شده است.

وی  ادامه داد:پایش و رصد مزارع توسط ۱۸۰ نفر از  کارشناسان شبکه‌های مراقبت  بخش دولتی و خصوصی استان در حال انجام است.

معاون مدیریت حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: ۱۸۰ پرسنل و کارشناسان کشاورزی و مدیریت شبکه‌های مراقبت  بخش دولتی و خصوصی استان وظیفه رصد و پایش عوامل خسارت زای مزارع را بر عهده دارند.

بلالی تاکید کرد: کشاورزان عملیات مبارزه با سن در مزارع خود را جدی بگیرند و در مبارزه با آفت سن گندم بر اساس توصیه‌های کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و شبکه‌های مراقبت عمل کرده و همکاری‌های مورد نیاز را داشته باشند تا شاهد تولید محصول خوب و باکیفیت باشند.

انتهای پیام/ن
 


انجام عملیات مبارزه با سن گندم در مزارع استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.